Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cilinder(s) DERBI SM/R/etc' (ID 4780).
De reply is geschreven door Zoetahmeerdah [Marcel] (UserID 875) op 21-7-2002?20:04.
Quote:
Originally posted by: dick1?
Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?
14,5 pk met een standaard Polini??? Heb ook wel mijn twijfels moet ik zeggen. dat is echt behoorlijk wat. Standaard red je het niet. Evo denk ik wel.
Btw vandeweek een Polini Evo 5 gezien voor op een scooter. Damn wat ziet dat er bruut uit zeg. Supermooie vlinderpoort die eventueel nog 0,7 mm omhoog zou kunnen. Spoelpoorten zijn van het formaat joekel. Niks aan doen dus. Het enigste wat je zou kunnen optimaliseren is de scheidingswanden van de poorten vanuit de karter. Die zijn nu netjes rond afgewerkt, maar beter zou natuurlijk scherp afwerken zijn. Voor de rest echt helemaal super.
[This message is edited by Zeta-boy on 19-7-2002 23:30]
ik heb gehoord dat ze die rondingen zo laten tegenwoordig, en er valt meestal nog wel wat aan de spoelpoorten te doen, om hem nog hoog toeriger te maken.
ohja, er vroeg ook iemand waarom ze geen spoelingen in de zuigers hadden gemaakt?
waarom zou je dat doen? als je carter inlaat hebt? hooguit koel en smeer je de cil wand ermee, maar je zult er niet meer vermogen door krijgen
aha vandaar