Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Injectie motor begrenzing.' (ID 29973).
De reply is geschreven door Pegaso (UserID 7410) op 9-6-2005 23:06.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
ik weet niet of dat systeem ook met een drukregelaar werk zoals een auto,maar die drukregelaar bepaald de max druk,en de pomp de min druk.
alle benzine die de injector extra krijg bovenop de standaard druk wordt teruggestuurd via een retour door de drukregelaar. als je de druk via de pomp verlaagd,spuit ie idd minder benzine in,maar ik denk niet dat dat lineair opgebouwd is. ala bij 10v geeft ie 2 bar en bij 8v 1,5 bar ofzo.uiteindelijk is t de drukregelaar die de druk bepaald,dus als je heel langzaam t gas opvoert heeft de pomp meer kans om druk op te bouwen en trekt ie wel door,terwijl als je mee volgas geeft kan ie stilvallen. niet echt geloofwaardig en betrouwbaar dus bij de polizei.
wat t mooiste zou zijn zou een electronisch aan te passen drukregelaar zijn..dat je bij knopdruk maar 1,5 bar hebt ofzo,maar wel constant.hij hangt dan zelfs feller aant gas omdat ie sneller op druk is omdat de pomp overcapaciteit heeft.
maar dit geld dus alleen als zon brommer injectie ook echt met zon drukregelaar werkt(lijkt mij wel in elk geval)
nou dus ff brainstormen,hoe je dat kan maken.
Als de drukregelaar een analoge sensor is, dan is het misschien nog te doen, in dat geval de signaaldraden opzoeken, en die begrenzen.
Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 9-6-2005 23:07
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved