Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'shell v-power' (ID 17364).
De reply is geschreven door High Octane (UserID 8609) op 9-6-2005 19:07.
Hi, (muh 1ste post here..!!)
Al een tijdje ben ik op zoek naar goed mengsel voor mijn MTX-Sh, we (met een paar vrienden) hebben daarbij een klein onderzoekje gedaan naar verschillende brandstoffen...
We hebben gekeken naar:
--Merkbaar vermogen
--Snelheid
--ReactieSnelheid
en hoe zuinig een brandstof was...
we hebben de mengsels van BP (Ultimate Ron 98 en Ron 95 ongelood), van de Gulf (een goedkope pomp, Euro Ron 95 ongelood)
en als laatste nog een Witte pomp (Ron 98 ongelood en Ron 95 ongelood)
Tot nu toe zijn we er allemaal over eens dat je bijna altijd Waar krijgt voor je geld..
BP was simpelweg het beste, en ook al is de prijs vrij hoog..je krijgt ut terug door het wat lagere brandstofverbruik (ultimate)
Tevens had Ultimate van BP een iets hogere reactiesnelheid, maar een lager vermogen..
Benzine van de Gulf en die witte pomp sucks ass.., ut rookt, maakt veel meer lawaai (cilinder)....en het vermogen is nergens te vinden..
Tog gaat mijn voorkeur naar gewone Ron 95 ongelood van de BP, mijn Top ligt iets hoger..(Wonderbaarlijk)
p.s. Let er wel op dat je altijd ONGELOOD tankt, brandstof met een loodvervanger mengt heeeel slecht met je olie.!
p.s.1 het octaangehalte is bij het vebranden niet hetzelfde als dat ut bij de pomp staat...dit komt doordat j'ut natuurlijk mengt met je olie, voor de "liefhebbers" zou je een Octane Booster bij je BromShop kunnen halen..(rond de 14,95 voor een Liter)
--> mengverhouding tussen de 1:25 en 1:40
p.s.2 Aangezien ik een nieuwe Cilinder ga aanschaffen (Parmakit, Zeta) gaan we ook nog kijken naar andere toevoegingen voor bij je Ron 95, denk aan Methanol, Avgas en nitromethaan...
dit zijn stoffen die je (behalve avgas) bijna overal kan halen...
Methanol wordt waarschijnlijk wel een suc6..
k'houd jullie wel ff op de hoogte, cu!
Dit bericht is ge-edit door High Octane op 9-6-2005 19:16
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved