Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'pretpakket MT5' (ID 4619).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 10-7-2002?21:32.
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?
mickey heb je die post van symen niet gelezen ofzow??
voor polini moet je je carters uitfrezen.. en je kan beter een iets goedkopere cil kopen met een betere uitlaat, want zo'n luhao remt af als de tering denk...
Bij eurocilindro moet je heel je cilinderuitvrezen, dat zitten standaard al bobbels in de spoelgangen en de spoelpoorten zitten soms ook nog gedeeltelijk dicht. (ik ben niet in de war met airsal/eurokit) . Polini heeft een 10 keer betere afwerking. En polini gaat hard genoeg zonder in je carter te vrezen... En vergelijk ff een zeta timing en poortvorm met een euro, dan heeft de euro geen leuke timing voor een machine die goed handelbaar/makkelijk te bereiden moet zijn...
En voor een 50 pw zal je je carter moeten opvullen, omdat de spoelgang richting boostpoort in het carter te groot is. Dat doet ook NIEMAND.
Wat ik daarmee wil zeggen is: neem nou maar aan dat dat vrzen in je carter niet nodig is voor dagelijks woon werk/school verkeer. Alleen voor de pro's onder ons.
volgens mij heb je het over oud type eurocilindro ofniet? ik had het over nieuw type eurocilindro (ATHENA) zonder verf (grijs dus). ik heb die wel eens in m'n handen gehad, zover ik me kon herinneren was ie wel redelijk goed afgewerkt (hoog uit ff paar giet raden weg frezen, maar je hebt wel mooi alu cil met chroom wand en, mooi aansluitende spoelkanalen, en je kunt hem mooi hoog toerig maken.
Een nieuwe athena cilinder zou ik zoiezo niet kopen. Er zijn hard stalen zuigerveren geleverd bij cililinders met chrome wand. Er zijn er al een flink aantal vastgelopen...
Bij een cilinder van ruim 200 euro leveren hun een koppakking die niet past. De binnenring is te dik waardoor koelvloeistof blijft lekken (bij mijn vader). Het kan gebeuren, maar toch erg slordig...
Die eurocilindro was waarschijnlijk een oud type, nieuw worden ze niet meer gemaakt in 50 cc. Dat werd me verteld toen ik bij dekker was. Maar aan de andere kant, bij sunder zag ik een paar jaar geleden al een grijze cilinder liggen. Dat is dan ook wel vaag.
Al met al trek ik de conclusie dat euroclindro niet je van het is. Bij polini WEET ik ZEKER dat ik een goede cilinder heb. En daar betaal ik dan liever wat meer voor.
polini kan je ook hoogtoerig maken. En er zit een erg goede zuiger bij, een goede wand en een bijna perfecte afwerking.
Ik weet niet hoeveel je haalt met die setup. Maar zal wel ergens tussen de 90 en 100 liggen met een goede aceleratie.
Spoelgangen zijn trouwens weer op te vullen met alu epoxy.
En waar ik laatst achter kwam is dat er minstens 2 modellen carter zijn. De ene heeft echt een gare flow. En de ander is erg netjes. Weet iemand hier wat meer van?
[This message is edited by MB50 TUNED on 10-7-2002 21:45]