Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Cdi begrenzing (Hyosung Rush)' (ID 29300).
De reply is geschreven door apriliars50racing (UserID 5433) op 17-5-2005 19:08.

Dan moet je je cdi loshalen en de condensator verwijderen dit is nummer c11
Allereerst ff een waarschuwing: dit is alleen geschikt voor mensen met enige verstand van electronica. Heb je er geen verstand van, of mol je snel dingen, doe het dan niet. Over het nut van het onbegrenzen van een cdi is al verschillende malen gesproken; je scoot kan harder (in combinatie met andere snelle onderdelen). Je kan ook een onbegrensde cdi kopen. Je eigen cdi onbegrenzer is goedkoper, maar je loopt wel het risico dat je hem molt (niet als je voorzichtig te werk gaat en goed nadenkt) en daarnaast is een gekochte onbegrensde standaard cdi, zoals van pederzini of malossi nog net ietsie sneller (ze kunnen net nog iets hogere toeren aan), maar voorlopig heb ik nog geen begrenzingen aan de snelheid gemerkt, met een zelf ontgrensde cdi (maar misschien komt dat nog)...
Bovendien stel ik me niet aansprakelijk voor enige schade die men aanricht bij het onbegrenzen van de cdi!!!

Zorg eerst dat je hetvolgende in huis hebt:
een goed mes
polyester
verstand

Maak je cdi los en snij hem open bij de stekker (dat witte ding). Dit open snijden kun je met een mes doen, maar pas op dat je niet de printplaat beschadigd die erin zit. Ga dus VOORZICHTIG te werk!!! Zoek nu naar een condensator C11. Deze zit tussen de massa en de baan die uiteindelijk via een draadje naar de sensor bij je rotor gaat. Deze sensor "kijkt," wanneer je bougie moet vonken. Het gaat om een SND-condensator zit. Een SND-condensator is een hele kleine condensator (dus niet zo'n rond blauw ding), maar een heel klein blokje van ca 2 bij 3 mm groot. (als het goed is staat er C11 naast op de printplaat om aan te geven dat het een condensator is). Dit is de condensator van de begrenzer en deze moet je voorzichtig wegkrabben met een mesje. Let goed op dat je niet iets anders wegkrapt, dan de bedoeling is!!!
Sluit hem dan aan en test of je brommer nog start (en kijk of ie onbegrensd is), maar ga nog niet rijden (helemaal niet als het nat is). Voordat je gaat rijden moet je eerst je cdi weer goed waterdicht maken. Dit kun je het best doen met polyester en zodra alles hard is kun je alles weer in elkaar zetten...



Dit bericht is ge-edit door apriliars50racing op 17-5-2005 19:09


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved