Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'snelheid honda mb' (ID 29108).
De reply is geschreven door Gilera Gsm (UserID 2349) op 13-5-2005 10:07.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer
[...]
dan geloof je nije, en btw antal cc's is inderdaad niej voor snelheid, maar voor pk's, en pk's kun je snelheid uit halen, en een 1000 cc is geen 2 takt of wel???, 2 takt kuj ook weer niej vergelijken met 4 takt. en met een 113 cc kun je 160/170 halen, mijn broer heeft op zo'n mb gereden, well full getuned en hij reed op de autobaan voor een auto 160 met gas over, hij durfde niej harder
van die 70cc die 115 reed kun je navragen aan scarface, dit ding was niej getuned, was zelfs de allegoedkoopste cillinder met een 16mm mikuni.
mijn brommer met 50cc, rijd echt 80 met een 13mm keihin, maar heb van meerdere jongens gehoord dat je er zo'n 90/95 uit kunt halen, maar niej te adviseren, tenzij je elk halfjaar een nieuwe zuiger wild kopen.
mijn advies is koop jee een mb/nsr, rij er eerst een maandje standaart mee, om aan de brommer te wennen, gooi je er dan een 70cc op. hier is makkelijk 100 uit te halen met een 20mm mikuni en tandwielverhouding (voor mb) 14/45 of 50 (ligt er aan hoe hard ie optrekt en wanner die overtoeren begint te krijgen).
als je toch perse een 80cc blok wil adviseer ik je om de standaart cillinder er op te laten, deze loopt standaart al 80/90 en zal dus niej zo snel slijten, veel harder zal ik m niej opvoeren inverbant met je achterbrug en je wiellagers, deze kunnen deze snelheden niej aan en zullen dus ook sneciale in moete
als je nsr koopt hej wel meer problemen, zoals cdi, daar is hij ook in begrenst, hier zul je dan een race uitvoering voor moeten kopen
Dit bericht is ge-edit door mbracer op 12-5-2005 22:31
Wat een lulverhaal. Jij moet nog veel leren.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved