Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'PROJECT sh LC 70cc malle ossie' (ID 4552).
De reply is geschreven door Martijn (UserID 357) op 5-7-2002?21:26.

110 graden kan niet eens want dat staat je koelvloeistof te koken...of je moet dikke overdruk hebben...

trouwens....de bedrijfstemp. geldt niet voor je cil...ik zal effe kijken wat dat is...

de verbrandingsruimte wordt 1800-2000 graden celcius (best veel...maar tis echt zo)...

de buitenkant van cilinder (AC) wordt onder 180 graden en boven bij de verbrandingsruimte 250 graden.
de kop wordt 350 graden aan de buitenkant.
de bougie electroden worden 900, het porselein van de bougie 250 en de bovenkant waar je je dop op aansluit 100 graden.

uitlaatgas is 500-800 graden, zuiger zit ook tussen de 250 en 300 graden, en de zuigerpen 180...

zow dat verklaart een hoop...(?)

nog iets uit het boek....

de thermostaat van Suzuki opent bij 82 graden C en is volledig open bij 95 graden.

hieruit blijkt dus dat de circulatie begint bij 82 graden...dus dan wordt de vloeistof pas gekoeld...dat betekent dus dat de motor minstens 82 graden moet zijn...omdat ie anders veel eerder gaat koelen...

de bedrijfstemp is dus ongeveer 80 graden...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved