Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'PROJECT sh LC 70cc malle ossie' (ID 4552).
De reply is geschreven door Hier_ben_ik (UserID 29) op 4-7-2002?07:48.
Quote:
Originally posted by: dick1?
sym:
"wat voor radiateurs? ik hoop voor hem dat het kleine radiateuren zijn, anders is je cil te koud en presteerd ie niet optimaal
en ook voor alle andere mensen die het niet eens worden over de temperatuur van een lc blok:
er zit zo'n kleppen-dingetje in de pet daar voor de waterslang (grote dop die je er af kunt draaien, daaronder zit het) en ik heb op honda dsv gelezen dat dat ding standaard gesloten is (dus geen waterdoorvoer) en dat hij opent bij de 64 graden en bij 70 graden maximaal geopend is tot 4 mm ofzo. Ik heb het geprobeerd in een pannetje water wat ik op het gas had gezet en het klopt ook nog. Wat het punt is dus: als je 2 radiateurs erop zet of hij koelt om welke reden dan ook beter, wordt de waterdoorvoer afgeknepen en wordt de bedrijfstemperatuur dus "kunstmatig" hoog gehouden. Wel fijn is het met 2 radiateurs dat hij ook goed koelt als het water te heet wordt, zodat 1 radiateur het niet aankan.
de bedrijfstemperatuur van cilinder(wand) zal dus wel tussen de 64 en de 70 graden liggen voor optimale prestaties, anders maakt HONDA het niet zo dat dat ding pas opent bij de 64 graden (tot 70 graden)
ik hoop dat jullie er wat van snappen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved