Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'rs250' (ID 28241).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 21-4-2005 21:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
[...]
lik me'n bruine anjer jan jaap...
Dan geloof je het niet dat fatsoenlijke olie dat kost....
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
[...]
Kleppen stellen moet eens in de 5K, werkje van 10/15 minuten en je kan weer 5K vooruit...
Of je tank en alles moeten dr af, je hebt 4 cilinders en 16 kleppen.
En dan kun je ook nog shims hebben, moet wel minder vaak, maar duurt nog langer dan met stelboutjes.
EN je moet het kunnen (en dat is lang niet zo simpel als je denkt)....
Distributieketting hoeft zo goed als nooit gespannen te worden, tenzij het een nieuwe is. moet het 1x in de 10K ofzo, werkje van nog geen 2 minuten als je het vaker hebt gedaan..
Of je hebt een automatische spanner (die kapot kan gaan) en je moet je ketting iedere 60-80K vervangen, wat bij sommige motoren best wat werk is
4t is niet vies...
Veel vermogen is beperkt t/m 750cc daarna neemt 4t het over
Om de doodsimpele reden dat er geen 750cc+ 2-takten zijn
Het onderhoud valt nie reuze mee, als het wel reuze meevalt zal je motor niet lang leven..
Onderhoud van een 2-takt is vrij laag hoor.
2t is gewoon duur klaar, waarom denk je dat alle auto's 4t zijn ? Zuinig - Goedkoop - Niet piekerig rijden ( lekker dus )
Dan is er nog niks mis mee in een lichte motor
2t is leuk t/m 125cc daarna moet je gewoon 4t nemen zeker als het om vervoer gaat...
Waarom ?
Nou ja, ik heb genoeg gezegt.. ik weet iig wat ik ga rijden jullie zoeken het maar uit
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved