Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'rs250' (ID 28241).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 21-4-2005 16:22.

40KW eerder.

Dingen hebben praktisch hetzelfde blok als een Suzuki RGV250, dacht dat de onderdelen daar veel makkelijker van te krijgen waren.
Maar specifiek appie spul kan je idd met flinke levertijden komen te zitten.

Verder zijn het volgens mij behoorlijk ruime dingen, ook snel.
En legaal op 25KW te krijgen (alleen het nieuwe model dacht ik, wat op de nieuwe RS50 lijkt).
Verbruiken bij gasgeven volgens mij wel behoorlijk wat benzine (en olie!!!), dat je tegen een verbruik van 1:10 aan komt ofzo.
En houd rekening met de prijzen van banden/kettingen, dat soort spul.

Zuiger vervangen staat volgens mij voor iedere 15-20K km, zit je op een 3-400 euro als je het zelf doet dacht ik.
Grote beurt van een 4-takt ben je net zoveel kwijt als je dat laat doen en dat moet iedere 6-10K km.
Wel moet je nogal eens de powervalves schoonmaken, anders lopen die vast (en dat schijnen ze in de originele uitvoering ook nogal vlot te doen, maar er zijn verstevigingssetjes voor).
Alleen 2-takt olie en benzineverbruik kunnen behoorlijk duur worden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerken
ik zou het nie kopen als eerste motor, je moet altijd zo hoogtoerig rijde :-s en motorrem op 2 takt is veel minder wat al kan telle bij noodstops.



Motorrem boeit niet, gewoon achterrem vol instampen, net zo makkelijk, doe je op een 4-takt ook.
Motorrem is compleet nutteloos bij een noodstop, het zorgt er ook niet voor dat je achterwiel aan de grond blijft.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved