Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'HPI ontsteking' (ID 4501).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 2-7-2002?11:00.

Quote:
Originally posted by: Nick?

Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

Quote:
omdat het vliegwiel em normaal in balans houdt
hij zit toch gewoon tussen de lagers dus maak het in principe niet uit wat je waar aan hangt toch??


Ja maar als je krukas heel erg in onbalans is slijten je lagers wel veel harder.
En als je lagers heel erg zijn versleten ontstaat er uiteindelijk speling op je krukas(lagers)...
Hmm volgens mij is hij juist veel zwaarder aan de kant van het vliegwiel!!
Een mt-krukas heeft niets voor niets 2 verschillende grootte laagers, bij het vliegwiel is deze paar maten groter!

En kijk eens naaar je vliegwiel, hoe zwaar is zo'n ding, 2kilo ofzo? In dat geval met er aan de andere kant van de kruk ook zo'n 2kilo belasting zijn :n
Wat eventueel wel kan is dat het kantelen van de krukas opgeheven kan worden doordat deze steun krijgt van het tandwiel op het koppelingshuis.

Maar dit is geen reden om geen hpi te nemen! Wat wel een reden is, is dat je je cylinder ernaar moet tunen, en dat je dus die opgeslagen kinetische energie kwijt raakt, dus als je even flinke weerstand ondervind dan zou hij ermee op kunnen houden (de kruk heeft te weinig massa in sommige gevallen om de zuiger weer omhoog te drukken, maar dit is alleen het geval met een te hoog getunede uitlaatpoort, en teveel compressie)

Sjah er zijn allemaal voor en tegens, maar wat ik het leukste eraan vindt is de cdi die je erbij krijgt dat is echt een superdinkie!!

hier_ben_ik: jah ok maar het vermogen is ook sneller verloren! geef je geen gas, en je krukas staat practisch stil!

[This message is edited by Neonlampje on 2-7-2002 11:08]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved