Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Deri Senda 50cc en 70/80cc' (ID 28026).
De reply is geschreven door Sjoerd_mtx-sh (UserID 7840) op 14-4-2005 13:18.

Ok, ik zal het even beter uitleggen.

Ik moet dus een andere cilinder. Nou heb ik +- 250 euro te besteden en van m'n ouders moet ik een nieuwe cilinder kopen. Dus een gebruikte valt zowieso af. Ik heb dus de standaard uitlaat erop, die is volgens mij wel onbegrensd. De carburteur die erop zit, lijkt mij vrij klein, met name de vlotterkamer. Dus ik denk dat het een standaard is. Hij is ongeveer net zo groot als een standaard carb van een scooter.

Bij ons in de regio zijn ze flink aan het controleren met rollerbank, dus ik weet niet zo goed wat ik moet kopen. Ik heb nu geen geld om een andere uitlaat te kopen.

Een vriend van mij maakte een ongeluk met z'n scooter waar een 70cc opzat en hij was zwaar de lul toen er een technische controle plaatsvond. Gelukkig heeft hij rijke ouders . Aangezien ik ook al een ongeluk heb gehad met mijn mtx, wat niet mijn schuld was, maar toch. Ik ben dus bang als ik nu weer een 70/80cc koop, dat ik ook de lul ben met eventuele controle.

Bij mijn Senda kreeg ik geen andere onderdelen, er zat dus die 70cc Airsal op standaar pijp en carb. De brommerwinkel hier zegt dat Airsal kwalitatief geen goede cilinder maakt, dus die valt bij mij een beetje af.

Ik zoek dus een 50cc waar je wel aardig mee opschiet met mijn verdere setup, maar die je dus in geval van nood, ook als het ware standaard kan maken door bijv. een ring in de uitlaat te lassen.

Mijn vraag dus: Welke cilinder zal ik nemen voor max. 250 euro? Ik zat zelf aan de doppler te denken die op 50cc.nl te koop staat.

Hopelijk kunnen jullie mij advieseren, want ik weet het niet....


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved