Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '50 cc origineel meer power!!!honda mt btw' (ID 27998).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 13-4-2005 20:29.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
wat?
ehm ja je ori 50cc is strontlangzaam (duuuhhh ) en nu heb je een 50cc die 10x meer vermogen heeft?
ehm joepie? nou niet echt een topic waardig (waarom denk je dat Nick je andere topic heeft gesloten? )
Uhhh, Bullet ben is jouw antwoord deze reply wel waardig?
Heb ik je hierop laatst al niet gewezen?
Ontopic:
Je bent er dus zojuist achter gekomen waarom een 50-origineel, 50-origineel heet.
Zoals je al hebt gezien is deze cilinder extreem traag ontworpen. Dit heeft men toen die tijd express gedaan om de brommer moeilijker opvoerbaar te maken. Dit hebben ze gedaan door: weinig/kleine spoelpoorten, "slechte" poort-timing.
Om zo'n cilinder dus te tunen, gaat er ontiegelijk veel tijd en werk in zitten. Voor hetzelfde geld heb je allang een veel snellere cilinder erop zitten. Vandaar ook de, overal verkrijgbare, 50-snel-cilinders.
Je zit dus nu met het probleem dat je meteen kunt zien dat er geen originele cilinder op zit.
Zo heeft de originele 50cc-cilinder de koelribben in een soort V-vorm zitten. De andere 50cc cilinders hebben dit niet.
Dus let op: Wettelijk mag de cilinder vervangen worden door een ander exemplaar zolang deze niet meer dan 50cc bedraagt.
Een andere cilinder mag dus wel!
Wat ik dus zou doen: zet er gewoon een 50-snel op en stel deze af op de snelheid die je hem wilt hebben, en zet daarbij er een begrenzer op.
Klaar.
Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 13-4-2005 20:36
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved