Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Quickshift (2) bij minarelliblok.' (ID 27967).
De reply is geschreven door MT70-nolimit (UserID 7456) op 11-4-2005 22:01.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
is vrij eenvoudig te maken met bv een remlichtschakelaar voor een mtx-sh, beetje nauwkeurig afstellen en het werkt best.
het heeft 3 voordelen ten opzichte van normaal schakelen :
- Sneller schakelen omdat je niet hoeft te ontkoppelen
- Beter voor de koppeling
- Gasstroom word niet onderbroken waardoor de motor beter oppakt.
Dat laatste kun je zelf testen als je een dodemansknop hebt, doe eerst maar eens volgas totdatie op toeren is, dan terug laten vallen en dan volgas geven en kijken hoe snel hij op toeren komt.
vervolgens precies hetzelfde doen maar dan ipv gas los te doen en daarna weer gas te geven even je dodemans knop af en weer aan zetten. op de dodemansknop komtie ws een stuk sneller op toeren.
Nadeel is wel dat vaak de versnellingsbak toch een stuk harder slijt, als je goed schakelt is het soms idd beter voor de bak om zonder de koppeling te schakelen maar onder de omstandigheden waarmee je schakelt als je quickshift hebt ( veel toeren, snel schakelen veel vermogen ) slijt ie toch wat harder. khad er laatst nog een site over gevonden, even zoeken
Jah ik wil ook een remlichtschakelaar gebruiken, die dus inschakelt als je de pook omhoog klikt. Terug schakelen doe je toch met koppeling dus bij naar beneden tikken gebeurt er niks. Maar goed we gaan kijken hoelang het minarelli blokje het vol houd. Ding liep loopt lekker, 50cc gilardoni ligt erop met daarachter eerst nog een 19mm dell'orto, ik weet niet wat de max carb is voor die gilardoni, met een honda zit je bij 50 cc al aardig aan je max met 19mm.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved