Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'power filter' (ID 27787).
De reply is geschreven door Bullet (UserID 1041) op 6-4-2005 22:13.

nou speciaal voor MTX-speed:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Ook een goede optie voor wanneer je ECHT extreem bezig bent (bijvoorbeeld 125 getuned met 30+mm carb.)
Pak dan een eind filter van een trekker. Maak daar een slang aan.
dus al je extreem bezig bent, wil je toch juist steeds meer vermogen of ligt het nou aan mij?

ik ben bang dat je met zo'n gare slang eerder een lichte vermogensverlies hebt..


Voordelen:
- Je kunt gewoon een gebruikt luchtfilter pakken, deze kun je namelijk gratis meenemen bij een dealer. Deze filters worden bij een dealer namelijk vaak preventief vervangen. Thuis spuit je hem goed uit met de compressor et voila.

nogmaals, zoveel moeite doen om 13 euro te besparen?

- Ze filteren beter dan het originele filter omdat de porien kleiner. Door het velen malen grotere oppervlak krijg je toch meer lucht binnen dan met welk ander filter ook zonder dat de kwaliteit van de luch eronder te lijden heeft.

oke ze filteren beter dan een originele filter, nou gefeliciteerd maar ik weet niet of het door hebt: we hebben het over "powerfilters/openluchtfilters"

- Ze zitten minder snel dicht. Wanneer je een sponsfilter veilig wilt gebruiken zul je hem in de olie moeten zetten, wat weer vuil aantrekt. En trekkerfilter zul je niet in de olie hoeven te zetten omdat de porien al kleiner zijn en van zichzelf al beter filterd.

Nadeel:
- een nadeel kan zijn dat je misschien te weinig plek hebt voor zo'n filter. (Pak natuurlijk wel een filter dat voor maximaal 60 pk is bedoeld anders worden ze helemaal idioot groot).
- Verkrijgbaarheid; je moet maar net weten waar je ze kan halen.
- Setup is moeilijker af te stellen.


nu blij?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved