Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'race krukas?' (ID 4445).
De reply is geschreven door dick1 (UserID 315) op 26-6-2002?17:48.

Quote:
Originally posted by: ardan?labrie

is de kruk niet iets langer aan koppelingskant,want bij watergekoeld moet er toch een schoep op de kruk die dan dient als pomp,die is er toch niet bij luchtgekoelde


sym:
nee, zit met tandwiel en asje.. die op krukas tandwiel zit.

en zover ik weet zijn er geen race krukassen voor nsr/mb enz, ik heb wel eens een top performances kruk besteld, maar daar kon ik nix snellers aan ontdekken, carter volume wordt er niet kleiner van enz. drijfstang is zelfde lengte.

en wie zei er ook alweer dat race krukas langere drijfstang hadden? dat is natuurlijk bijna nooit zo, dat is volgens mij alleen bij een pia of mina MHR speed cil. daar moet je een MHR kruk bij hebben, die hebben langere drijfstang d8 ik.

maar door langere drijfstang hoeft echt niet sneller te zijn. je spoelpoorten staan korter open, en je timing verandert daardoor ook erg. met langere drijfstang heeft je zuiger wel een langzamere topsnelheid (sinus beweging). das wel voordelig, en de glijbaan krachten zijn kleiner (ook voordelig omdat je minder weerstand hebt en dus slijt het minder en gaat het harder)

[This message is edited by dick kalsbeek on 26-6-2002 17:55]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved