Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Vraag...wie heeft de SNELSTE BROMMER van het forum?' (ID 4394).
De reply is geschreven door Nasic (UserID 634) op 24-6-2002?17:44.
Quote:
Originally posted by: TS75X?
Quote:
Originally posted by: Nasic?
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-?.
Quote:
Originally posted by: Nasic?
mijn rieju rr:
70cc airsal
17.5mm dellorto
std uitlaat
powerfilter
twv: 14-44
top: 95km/u
moet zon 70cc'tje niet harder kunnen?
of is die uitlaat niet ontgrenst
wil gewoon niet harder. keb de uitlaat ontgrenst. ik moet hem trouwens nog wel afstellen (nog geen zin in gehad) dan zal ie nog wel wat harder lopen. tis 95 op teller btw. verder trekt ie wel als een beer. en origineel liep mijn rieju 80km/u. veel lui gooien er dan een 13vtw op, maar om die 95 dan te halen moet je wel plat gaan liggen en het duurt een eeuw. toen mijne 80 liep trok ie daar in 1 streep naartoe
edit: zon airsal heeft nu natuurlijk geen super afwerking, en de ori uitlaat verneukt naar mijn id gewoon de hele setup. vandaar dat ik een andere wil.
[This message is edited by Nasic on 23-6-2002 21:06]
hier rijden ook zat rieju`s en die rijden toch echt wel 90 echte km`s (100 @ teller), helemaal ori
dus vind ik het een beetje raar dat die van jou zelfs met 70 en grotere carb maar 95 loopt!
ik heb btw een gilera gsm met 70 gilardoni en metrakit uitlaat + ori 14,5 mm carb twv 13-40 (wordt nog 14-40 voor meer speed!)
loopt 105 @ 9500 toeren
is ook nie zo hard maar ik heb ook ori carb en gare koppelingsplaten :(
Jah k, maar tis net wat ik zeg, ik cross met me machine, ik hoef niet zon hoge top te hebben. en 90 echte km's onbegrenst is toch egt wel het uiterste. Verder zei ik al de de ori uitlaat het hele zooitje verneukt, en ik moet hem ook nog afstellen (brommerboer heeft de goeie sproeiers nie). en mijn vertanding is in verhouding ook vrij licht, hij bleert nl. wel aardig op topsnelheid, en trekt er in 1 streep naartoe, niet dat het een minuut duurt.
Verder vind ik jouw vergelijking met je gsm totaal niet kloppen. ten eerste heb je wegbanden, een gilardoni cili (veel beter afgewerkt en cker ook sneller dan airsal). verder is het blok anders (gilera of derbi). en mijn vermogen verschilt niet zo heel veel als ik een 12mm monteer. de 17.5 rijd net wat lekkerder.
uiteindelijk heb ik deze cili alleen gekocht voor tussendoor. eerst haal ik nu een snelle pijp (bidalot hopelijk). daarna word me cilinder getuned, en dit ligt bij airsal nogal gunstig, omdat deze cilinders een vlinderpoort hebben. als tunen geen goede optie is zal dr een polini/malossi/hebo/gilardoni komen. Mij gaat het niet om de snelheid. het gaat erom hoe snel je op je topsnelheid zit. je hebt er uiteindelijk geen ruk aan als je optrekt en = van 100 tot 120 km/u een minuut doet.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved