Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'motor kopen, maar welke :-v' (ID 27517).
De reply is geschreven door Junkie XR (UserID 76) op 30-3-2005 9:36.

Mijn advies blijft: koop een NX250. Het is de subtielste overstap van brommer naar motor. Om te beginnen heb je ongeveer 3 keer zoveel vermogen als je brommertje, tel dat op bij het koppel van het 4 takt en besef dat 't voorlopig hard zat gaat. Verder rijd het leuk, extreem wendbaar, maar d'r valt unlike XR'tjes prima mee op de snelweg te rijden. De top van mijne was 145/150. Verbruik is ook miniem, waardoor je met je 8 liter tank nog rustig 225 a 240 km kan rijden. Onderhoud valt ook goed te doen, het is geen zware 1 cilinder, dus slijtage is nihil en door de betrouwbare techniek (dubbele nokkenas enzo) ook op dat vlak weinig gedonder.
Daar komt bij dat ze geen fuck wegen en je ook geen gekut hebt met 25kw kitjes, omdat ie standaard al onder de 25kw heeft.

Wat je ook kan doen is een willekeurige 400/600 'racer' kopen, maar goed, zoiets vind ik zelf pas leuk rijden als je vol vermogen hebt. Meestal zijn die krengen ook tering veel duurder en als je op je bek gaat kan je opnieuw beginnen. Naah, ik kan nog wel van 10 motoren de voor en nadelen opnoemen, maar uiteindelijk zal je met zelf zoeken en eventueel proefritjes maken toch de meeste informatie op doen. Begin met een lijstje te maken welke motoren je allemaal kan rijden (25kw, al dan niet wat je aandurft op uitdraai), dan streep je alles weg wat ver buiten je budget licht. Dan ga je jezelf afvragen wat je nou wilt, zoals al zo vaak eerder genoemt. Je zal dan een paar motoren over houden. Daarbij zou ik dan weer specifieke eigenschappen opzoeken, ook heel erg de minpunten, de onbetrouwbaarheid en het verbuik op een rijtje zetten. Ik zou zeggen, we zien het op de BM wel


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved