Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Carburateur' (ID 27128).
De reply is geschreven door honda_freak (UserID 6098) op 15-3-2005 17:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Volgens mij zit dat plastic tussenstuk ertussen om te zorgen dat de carburateur niet te warm wordt.
Zoals iedereen weet bevat warme lucht minder zuurstofmoleculen dan koude lucht. Koudere carburateur --> meer zuurstofmoleculen --> betere verbranding. (maar of het nou zoveel helpt )

Wanneer je dus last hebt van een bevriezende carburateur dan haal je dat tussenstuk ertussen uit --> carburateur wordt verwarmt door de cilinder --> carburateur bevriest niet meer.


Qua het verdampingsverhaal betreft: Volgens mij is het verlies in vermogen te verwaarlozen vergeleken met het vermogen wat er vrijkomt bij de verbranding. Zo wordt er (als ik me niet vergis) ongeveer 90% omgezet in warmte en slechts 10% in beweging. Kortom die 90% is toch, bij wijze van spreke, verloren energie en weegt niet op tegen het energieverlies van de verdamping.
Verder is de benzine, bij een goed afgestelde motor, verdampt voordat deze verbrand. Kortom: de benzine is sowieso verdampt, of het nu in de clinder pas gebeurt of al in de carburateur.

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 15-3-2005 16:07


gozer.. lees waar het om gaat.. dat was niet eens aan de orde.. het ging om het verlies van energie van de lucht en dus ook het metaal dat met die lucht in contact staat.. en dat kan bevriezing veroorzaken


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved