Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Variabele Inlaat' (ID 26954).
De reply is geschreven door SMALL HONDA (UserID 1523) op 10-3-2005 11:02.

Je moet wel bij jezelf afvragen wat voor cilinder je heb. Als je de boel al zwaar getuned heb hoef je die variabele inlaat niet te fixen, dan is je powerband toch al veels te kort. Maar als je gewoon een cilindertje met heel breed toerengebied wil maken, wat toch niet altijd gaat bij 2 takt, kan je wel wat fixen.
Je moet sowieso beginnen met een toerental sensor op dat ding te bouwen anders weet het systeem nooit wat die moet doen.
Mss zou je ook iets kunnen doen met onderdruk in je carter maar dit is niet altijd toerenafhankelijk.
Misschien moet je is kijken naar het systeem wat de grote 2takt motoren gebruiken om hun uitlaat variabel te maken. ( de grote van de uitlaat poort) Als je zo een soort klep op je inlaat fixed zou je met 2 verschillende inlaat lengtes kunnen werken.

Dit bericht is ge-edit door SMALL HONDA op 10-3-2005 11:03


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved