Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'vermogen 110 cc' (ID 26806).
De reply is geschreven door Hans F (UserID 1202) op 8-3-2005 23:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
normaal tunen vind ik cil vergroten of grotere carb aangemeten uitlaat hpi onsteking en dat laten afstellen de normale dingen of polijsten dat kan dan ook nog zelf
polijsten maakt niks uit
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
honen is je diameter vergroten ik bedoelde je uitlaatpoort bijfrezen je inlaatpoort en je spoelpoorten bijfrezen waarom denk je dat die race 50 cc's van die race teams zo hard lopen die doen niks anders dan dat
van je inlaat en spoelpoorten blijf je beter af, je verneukt het eerder dan dat je het verbeterd
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt flakkee
wat versta jij onder tunen
scherp maken van randen in je cil
water bij je inlaatpoort houden om te kijken welke kant het op stroomt en zo doende uitfrezen tot het goed is blok laten polijsten ofzo maar een klein idee
randen scherp of niet, maakt niks uit
het enige wat je naar mijn idee echt merkt zijn, uitlaat en spoelpoort timingen/oppervlaktes/richtingen, compressieverhouding (vorm boeit ook vrijwel niet, zolang het maar niet gaat detoneren), de maat van de carb., boven bepaalde toerentallen misschien membraann, en als belangrijkste: de uitlaat waarbij ook de flens van belang is
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 8-3-2005 23:35
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved