Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'vermogen 110 cc' (ID 26806).
De reply is geschreven door Hans F (UserID 1202) op 8-3-2005 21:54.

Ik heb op het moment een topvermogen van 15pk op 10.000 toeren.
Dit met
-ori. 80 (uitlaatpoort aangepast (timing 126, 185)
-aangepast membraan (horizontale spijl eruit en pas gemaakt op spruitstuk, en ori honda carbon kleppen), het dichtbuigen van de reedstops maakte niks uit voor de vermogensafgifte, grafiek was identiek, ook nog het oude RV4 polini membraan (met 10 vertikale kleppen) van pertijn (Honda NSRII) geprobeerd, deze sloot totaal niet netjes aan op m'n spruitstuk, weer een identieke grafiek
-26 keihin PE (ronde schuif)
-2 koppen geprobeerd beide met compressieverhouding 1:14,5 alleen de 1 met 50% squish, ander met 40% squish (scheelde helemaal niks, grafieken waren vrijwel identiek, scheelde eigenlijk niks)
-van helden uitlaat (ws. een 50cc pijp ofzo), heb er ook nog een andere uitlaat opgehad, dit scheelde tenminste wel iets (grafiek was anders, ding wilde ineens wel doorlopen naar de 14K rpm ipv te stoppen bij 12k en het topvermogen werd 1 pk hoger (16pk), onder de 10k rpm had hij met deze uitlaat minder vermogen)


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 8-3-2005 21:56


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved