Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic deel 2' (ID 23238).
De reply is geschreven door 70malossi (UserID 34) op 6-3-2005 12:47.
tot 0,4 bar boost kun je in de regel met standaard zuigers en koppakking rond blaffen.
ga je meet boosten,is een dikkere metalen koppaking niet verkeerd,ga je echt boven de 0,8 bar moet je aan speciaal gesmede lage compressie zuigers gaan denken.
olie sproeiers om de zuigerbodems te koelen.
een zwaardere brandstofpomp.
grotere of extra injectoren
een motormagagement die het aan kan.
liefs een intercooler
etc etc etc.
dan moet je ook nog een manier vinden om t vermogen fatsoenlijk op de weg te krijgen(sper,launchcontroll etc)
en de remmen en de rest van t onderstel moet erop aangepast worden.
en eigenlijk moet ie geherkeurd worden,maar das voor woosys.
ooh,ben je zwaar aant boosten moet je benzine hebben met een hoog actaan gehalte(ching ching) omdat ie anders kan gaan detoneren/pingelen.
water injectie helpt hier ook tegen.
en zit de hele shit erop,pleur er een cryo2 kitje op om de lucht extra te koelen(ipv NOS)
ik ga 1 of 2 turbos op een 2,7l 6 in lijn bouwen,ben nou aant kijken wat ik moet doen en moet hebben,en er komt opzettend veel bij kijken.
en dan heb ik t nog niet eens over de kosten van de onderdelen,t afstellen op de testbank en de extra brandstof en banden kosten.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved