Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'snelheid theorie 50cc vs 70cc' (ID 26563).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 25-2-2005 17:44.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rock-Dog

Ik heb nu een Honda MTX-SH met 39.50mm cilinder en 18mm carbarateur. De cilinder is de ori Honda (keertje uitgehoond) waarmee je maximaal 8K toeren maakt of met een beetje geluk haal je de 9.000 net. Nu wil ik het volgende doen:
- de cilinder maximaal uithonen (tot ongeveer een 70cc dus)
- Uitlaatport, inlaatport en spoelporten etc hetzelfde laten
- Proma uitlaat eronder flikkeren
- en groter achtertandwiel


Ik wil dan netjes 55 km/h rijden, maar wil wel kk hard optrekken. Met die uitgehoonde cilinder + 18mm carb en groter achtertandwiel moet dat toch wel lukken? Ik neem aan dat mijn cilinder dan nog steeds 9K maximaal trekt, dat blijft toch zo als ik hem alleen uithoon?

Dan heb ik tenminste een lekker hard optrekkende brommer met aardig wat kracht die toch netjes 55 km/h rijdt toch?


Nadeel dat dit meer kost dan meteen een gewone 70cc kopen. Daarnaast, zal die cilinder voor geen meter lopen omdat de poorten juist te klein zijn, sterker nog; hij maakt juist minder toeren, omdat de cilinder meer lucht nodig heeft en de poorten te klein zijn.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved