Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'banden versleten of niet' (ID 26412).
De reply is geschreven door Joostvdw (UserID 2433) op 19-2-2005 19:47.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

bij m'n brommer heb ik altijd mijn voorband ruim op tijd vervangen, bij minder dan 1,5mm.
De achterband reed ik meestal tot de canvas op. Aangezien er toch niet veel vermogen op de achterband komt was ik hier nooit zo bang voor.

Nu ik motor rijd en er veel meer vermogen op de achterband komt vervang ik mijn achterbanden al bij een profieldiepte die minder is dan 2mm.
Het wettelijk limiet bij motoren is 2mm.

Ik raad aan bij een brommer je achterbanden zo ver mogelijk op te rijden, scheelt toch weer wat duiten. Je voorband zou ik zomaar niet op besparen.

Nog een tip: wanneer je (bijvoorbeeld als je noppenbanden hebt liggen) voorband schuin af begint te slijten, draai deze dan NOOIT om. Ik raad dit te strengste af!!! De reden is dat wanneer je je band omdraait je veel meer last hebt van aquaplanning.


echte aquaplaning op een brommer is erg moeilijk te halen en zolang et geen rotatie banden zijn is het niet erg

bij auto's is het btw idd 1,6mm wettelijke grens maar bij 2,0mm worden ze meestal al vervangen

je achterband oprijden tot het karkas lijkt me niet slim omdat als je door de bocht gaat er altijd dwarskrachten op je band komen die geen grip heeft dan....

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 19-2-2005 19:48


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved