Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'is dit nu een hoog toerige cilinder?' (ID 26415).
De reply is geschreven door Bullet (UserID 1041) op 19-2-2005 19:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Het hoogtoerige zit niet altijd alleen in de cilinder.
Zo heb ik altij 110c malossi gereden. Deze cilinders kunnen, mits je ze goed afsteld, makkelijk tot de 12000 of soms wel 13000 toeren gaan.
De mijn ging echter hooguit tot de 9500 toeren maar trok op zich hartstikke goed. Dit kwam omdat ik er een 80-Proma onder had hangen. Zo laat een 80-uitlaat altijd wat minder lucht door dan een echte 110-uitlaat wat al aardig in toeren scheelt. Verder lag er maar een 24mm achter terwijl deze cilinders gemaakt zijn voor 32mm. En ook de luchtslang die relatief weinig lucht doorlaat hielp hieraan mee.
Het lijkt allemaal wel leuk en aardig dat je een hoogtoerige cilinder hebt maar neem van mij aan dat hoe meer toeren je krukas maakt hoe sneller je cilinder verslijt. Ik heb zelf een 110 malossi gekocht omdat ik een betrouwbare cilinder wou die lang mee zou gaan. Qua dat betreft heb ik er zeker een hele goede cilinder aan gehad.
en hoe kom je daarbij?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved