Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'opfokke' (ID 26307).
De reply is geschreven door Teunmenator (UserID 1651) op 15-2-2005 20:26.

bij het hoger maken verander je je blowdown deze wordt hoger, bij een hogere blowdown ligt de powerband in een hoger toerengebied als bij een lage blowdown. bij schakels is het het gebruikelijkst dat de blowdown vrij laag ligt of in het midden. bij scooters ligt de blowdown meestal in het midden of hoog. door de uitlaatpoort te verhogen verander je je timing, de poort zal eerder opengaan. Zonder berekeningen is dit nooit slim, je kunt beter je poort breder maken, op deze manier is er makkelijker een doorstroom van gassen mogelijk, waardoor er makkelijker nieuw vers mengsel in je cilinder komt. Dit kan wel verschil uitmaken. Maar zoals bij alles goed is goed, maak hem niet zo breed mogelijk, gewoon een paar mm breder aan beide zeide en zorg natuurlijk dat er het mooi is afgewerkt, dat er geen weerhaakjes aanzitten.

Je kunt natuurlijk ook een andere uitlaat zoeke dit is vaak niet zo duur en dit scheelt al behoorlijk veel, een 2dehands caberateur (16mm in jou geval) Als er nog schotten in je uitlaat zitten kun je deze eruit halen.

Hoe kun je kijken of er schotten in je uitlaat zitten:

Haal je demper eraf, en steek met een lange pen in je uitlaat, doe dit op veel manieren. Je merkt dat je alleen tegen de zijkant aankomt, of je komt tegen een ander "object aan", dat zijn dus de schotten. Deze kun je eruit halen door je uitlaat netjes open te zagen/slijpen, de schotten eruit te halen en hem daarna weer netjes dicht te lassen. Of voor de beunhasen onder ons. je kunt ze ook met grof geweld een eind plat tegen de zijkant aan rammen als je uitlaat nog dicht is, dat scheelt ook al wat.

Maar als je schotten in je uitlaat hebt zou ik voor een andere 2dehandse proma zoeke ofzo.

succes d'r mee..


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved