Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Argumenten snelheid bromfietsen' (ID 26173).
De reply is geschreven door ironbird (UserID 4756) op 10-2-2005 18:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ca?n
Je krijgt gegarandeerd een discussie op gang in de klas. Heb ooit over hetzelfde onderwerp een betoog gehouden.
Er zit in iedere klas wel zo'n groenlinks/EO/greenpeace/3v0 troela die begint te mekkeren. Zo van ja maar als je harder gaat dan is dat gevaarlijk en overantwoordeljk en dan gebeuren er meer ongelukken en dan verbruikt het meer benzine en dat is slecht voor de ozonlaag. Dat soort gemekker. Vaak willen ze dan ook nog rechten gaan doen in Leiden en zodra ze 2centen hebben brengen ze d'r kinderen in d'r yuppen traktor naar de cr?che, onderweg een gat in de ozonlaag brandend en die drempel bleek de koter van de buurvrouw te zijn. (In deze uitbarsting meteen 3 nieuwe onderwerpen aangedragen).
Maargoed gezien de invoering van het kenteken voor bromfietsen, de plaats op de rijbaan en de rol in het hedendaagse autoverkeers zou de maximum snelheid voor bromfietsers binnen de bebouwde kom moeten worden gelijk getrokken met het overige verkeer dat zich op de rijbaan bevind (50km/h). Dit zal de verkeersveiligheid verhogen omdat het snelheidsverschil word teruggebracht. Ook de constructie van de voertuigen vormt geen belemmering aangezien deze speciaal voor de Nederlandse markt worden begrenst en de constructie is berekend tot snelheden van rond de 80km/h.
De rest zoek je zelf maar uit
das allemaal wel heel leuk enzo hoor, maar ik woon in belgie, en hier mag een brommer klasse B overal 45km/u en een bromfiets klasse A overal 25km/u (behalve als er zo'n woonwijk bordje staat met stapvoets verkeer)
enja, je mag kiezen of je op de rijbaan of op de weg rijdt (maar je mag ook niet overal op de weg...)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved