Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Vette NSR site' (ID 4122).
De reply is geschreven door barry (UserID 5) op 8-6-2002?14:31.
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED
Quote:
Originally posted by: Zeta-boy?
Je kan heus wel zien of iemand hard optrekt of niet. Zo was er een tijdje geleden een filmpje van een nsr die hard zou op trekken en ook hard zou rijden. Nou dat was dus echt niet zo. Dat ding trok best langzaam op. En als je je twv hebt afgesteld op pure acceleratie en niet op top dan trek je heel hard op. 12-45 is bijv een verhouding waarbij je snoeihard op trekt maar geen hoge top hebt. Ik neem aan dat die nsr zo'n verhouding niet heeft, want dat is niet leuk op zo'n ding. Maar dan kan die nsr de mt van barry niet bijhouden met acceleratie. Wanneer barry dan op top zit, dan zou die nsr dus lekker verder gaan met op trekken. Dus heeft hij een hogere top als barry.
Hou er ff rekening mee dat dat ding getuned is door iemand die weet waar hij mee bezig is. Ik denk dat deze nsr zijn topvermogen zoon 3000 rpm hoger afgeeft en daar nog een betere cilinder vulling heeft. En dan nog hpi, voordat barry bij de 10000 rpm is draait hij al 13000 rpm. Ik durf al mijn geld in te zetten op sander. Zoon debiel korte verhouding kost alleen maar meer tijd tijdens schakelen. Het is heus niet zo hoe korter tandwiel verhouding hoe sneller je trekt, er is ook een grens.
sander heeft al eerder gezegt dat zijn top nog hoger kan, maardat hij liever harder accelereert...
[This message is edited by MB50 TUNED on 5-6-2002 10:21]
klopt, normaal heeft een cilinder een powerband, maar ik had er een 14-52 achter die liep op top 75 km/h nog, en dit trok echt giga hard vond ik, en door de tandwielverhouding had hij niet echt een powerband maar continu evenveel kracht, natuurlijk nietzoveel bioj 2000rpm dan bij 8000rpm en het klopt ook wel met tijd verdoen door het schakelen ik had eerst 12-52 en ik verloor echt heel veel acceleratie door het maar blijven schakelen, dat was niet meer leuk, toen 13-52 dit was hetzelfde, nog steeeds maar blijven schakelen toen 14-52 er op en dit was echt beter, hoefde niet meer zo giga snel te schakelen en je zou dus denken dat het iets zwaarder is dus iets minder trekken maar ik trok dus juist veel harder en sneller op, toen 15,16,17 geprobeerd en met 14 liep hij het beste
maar ik vind 75km/h met tdw v 14-52 nog wel netjes zo'n top, uiteraard met verneukt veel overtoeren, maar wanneer rijd je nou tijden het crossen op top? of lang op top, dus ik had alleen maar trekkracht nodig, maar dat ding trekt wel zeker hard op maar voor mijn gevoel acceleert mijne wel sneller totdat ik in de 4 zit...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved