Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door Joostvdw (UserID 2433) op 8-2-2005 13:06.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
hoge timingen en toch een lage blowdown zorgen meestal voor een vrij brede powerband, in hoge toeren. neem bv. een race kreidler.
de powerband daarvan ligt ongeveer tussen de 12000 en de 16000 toeren. erg veel toeren, maar toch een brede powerband.
de uitlaatpoorttiming daarvan is 200 en de blowdown is 32.
op je straatbrommertje zou ik gewoon relatief normale waarden aanhouden, blowdown van tussen de 30 en 35 ofzo en uitlaatpoorttiming van rond de 180.
thx dat verklaart een hoop, maar wat is het voordeel hiervan? want je zou dan toch net zo goed die powerband rond de 6000-10000 maken? waarom zo hoog? slijt alleen maar harder zou ik zeggen...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved