Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door John Huijben (UserID 1844) op 8-2-2005 12:14.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

blowdown is toch verschil tussen spoelpoorten en uitlaatpoort en hoe hoger je blowdown, hoe krachtiger, korter en hoger in je toeregebied je powerband ligt? (simpel gezegd dan)

wat nou, als je eerst je blowdown op bijv 30 zet en dan je spoelers hoger maakt zodat je blowdown weer 20 wordt bijv. wat voor rijgedrag krijg je dan?

ik dacht, omdat je poorten zo hoog liggen zal hij weinig compressie hebben en onderin toeren dus niet zo lekker lopen maar door de lage blowdown zou hij dan juist beter moeten lopen onderin

enlighten me :P


hoge timingen en toch een lage blowdown zorgen meestal voor een vrij brede powerband, in hoge toeren. neem bv. een race kreidler.
de powerband daarvan ligt ongeveer tussen de 12000 en de 16000 toeren. erg veel toeren, maar toch een brede powerband.
de uitlaatpoorttiming daarvan is 200 en de blowdown is 32.

op je straatbrommertje zou ik gewoon relatief normale waarden aanhouden, blowdown van tussen de 30 en 35 ofzo en uitlaatpoorttiming van rond de 180.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved