Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Poortmap' (ID 499).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 26-5-2001?15:34.
Sparkel, v
Vonkenlaan 50
5070 cc sparkelen
Geachte heer Sparkel,
Naar aanleiding van de voorgaande schriftelijke communicatie, zouw het een en ander graag duidelijk willen maken.
De 70cc zeta cilinder is bij mij geheel onbekend en ik heb hier dan ook geen ervaring mee. Als ik hier voor de des betrefende cilinder nu het advies zouw geven om de uitlaat poort ??n milimeter omhoog te veilen, zouw ik uit mijn nek lopen lullen. bla bla bla
Dus..
Met een pw heb ik wel ervaring en kan ik tips geven, voor de rest moet je gewoon uitgaan van wat de andere jongens hier zeggen. En natuurlijk polijsten en scherp maken, maar dat is hopelijk nu wel eens bekent. Ook met waterproof schuurpapier de randen van de poorten afschuinen want anders gaan je zuigerveren wer erg snel naar klote.
Oh nog ff iets, je kan je uitlaat poort het beste met een veil doen, eerst met een rattestaart (rondeveil) de hoeken uiveilen en dan de rest met een vlake niet al te grove veil. Zo krijgje een strake rechte poort, met als voordeel dat je uitlaat veel beter werkt. Je hebt dan namenlijk sterkere golven en die lopen beter door de uitlaat.
De spoel poorten zijn bijna niet te veranderen met een dremel, je hebt van die speciaale 60 graden veiltjes waar mee je nauwkeuriger kan werken dan een dremel.
De Dremel moet je vooral gebruiken voor het polijsten (waterproof schuurpapier) en voor de zuiger. Bij de zuiger kan je gewoon twee gaten boren en die met een frees of veil recht uit frezen of veilen. Of radicaaler een gat maken bij de gehele inlaat. Het modificeren van de zuiger zal op de uitlaat poort na het meeste invloed hebben.
Maar ik heb nu al genoeg gelult denk ik.
enne...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved