Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'truukjes voor meer toeren maken gezocht' (ID 512).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 26-5-2001?15:20.

Het vervroegen van je ontsteking heeft alleen invloed als je brommer veel toeren maakt. Dit is namenlijk omdat het vlamenfront dan je zuiger snelheid niet kan bijhouden en dus zeg maar relatief 'vertraagt' en in her ergste geval na ontsteking geeft. En das niet goed.

Idieal zouw natuurlijk zijn een ontsteking die per toerental een andere vertraging zouw geven. Eens lang geleden was er op dit forum een noble honda gek die daar mee bezig was (DaBit ) maar na dat ie een paar keer iets had gebroken en z'n mtx er de geest aan gaf, is er mee gestopt. :(

De cdi vertraag het ontstekings tijd stip dus, omtrend zo'n 8000 toeren. Door de hele grond plaat te draaien is het dus mogelijk om in totaal alles te vertragen. Dit komt natuurlijk ten goede voor de hoge toeren maar in de lage toeren gaat ie nog al kut lopen. Ik ga niet uitleggen waarom want dat kan je zelf wel bedenken.

Maar wat heeft dit met jouwn vraag te maken zal je wel denken...nouw heel simple. Alleen je ontsteking veranderen als de rest van je bromer er klaar voor is.

Wat ik zouw doen is als eerste die uitlaat kopen, anders kan je straks weer beginnen. Vervolgens je carb goed afstellen, dit scheelt erg veel (zowiezo een grote carb voor hoge toeren 20mm min. voor 70cc). Vervolgens je cilinder eens bekijken, ik weet niet welk merk je hebt maar meestal is er nog wel het een en ander te verbeteren. Daarna je ontsteking optimaliseren.

ps. Het is heel normaal dat je in de vrij zo'n 3 a 4 duizend toeren meer maakt.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved