Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'mijn honda ss50 vebouwen' (ID 25703).
De reply is geschreven door Dakana (UserID 1354) op 26-1-2005 16:50.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]


4-t levert veel minder koppel als een 2-takt


tuuuurrrrrrrrrlllliiijjjkk...

http://home.filterne...de_micropulling.html

"Deze motoren zijn uitgerust met een nokken as en kleppen, en draaien minder toeren dan de 2 takt motoren. Het grote voordeel hiervan is ,een hoog koppel"

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/66002

"viertakt is relaxt ...lekker koppel enzo..."

"ik zou gaan voor een 4takt ook al omdat die meer koppel...."

http://www.demodderb...iewtopic.php?p=48260

"Een 4-takt is leuk omdat erin elke versnelling veel koppel zit"

en hier van dit brommerforum zelfs -
http://www.brommerforum.nl/showtopic/21000/4

"een 4takt is natuurlijk een heel andere principe en dus ook heel andere eigenschappen ongeacht het vermogen.
Zo is de krukas veel zwaarder uitgevoerd dan bij een 2takt, hierdoor heeft een 4takt dus een veel lager draaimoment en in de lage toeren veel meer koppel, zeg maar heeeel en heel veel meer koppel dan een 2takt.
Daarin zit 't em."

en nog een fijne uitleg op het motorforum -
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/39209

"2takt heeft dus vaker een arbeidslag, maar omdat hij in diezelfde slag de verbrande brandstof eruit blaast levert het weer minder op."


en ik heb zelf ook vaak zat op verschillende 2takt schakelbike's gereden, en ook op verschillende 4takter's, je merkt wel degelijk dat 4takt aanzienlijk meer koppel heeft...
maar goed, geloof vooral in je eigen stelling........... ik hou je niet tegen ....

Dit bericht is ge-edit door Vitriol op 26-1-2005 16:52


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved