Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Schakelproblemen' (ID 4101).
De reply is geschreven door Hier_ben_ik (UserID 29) op 2-6-2002?19:23.

mm ik snap je probleem niet echt, ik had ook het probleem dat men 6bak niet schakelde na het overzetten in men mtxblok, ik heb daarom nu het hele weekend mijn blok (vooral bak) bestudeerd en weet nu elk pinnetje vort uit men hoofd te zitten, ik heb nu het probleem opgelost, leek wel op dat van jou. mijn probleem was dat ik hem maar van zen 1 tot zen 3 kon schakelen en draaien, en dat hij in zijn 4, 5 en 6 vast draaide.. ik zag dat het bovenste tandwiel op de secundaire as 1 mm hoger lag dan het bovenste tandwiel op de primaire as, terweil dat bij men mt'tje niet zo was, nu heb ik alles onderzocht, elk revetje, ringetje, borgingkje, daar zat het hem niet in, toen heb ik alle tandwielen maar is nagekeken en ja hoor: in het onderste tandwiel op de secundaire as, 38T, zit een uitsparinkje voor de verdikking in die as, in mijn 6baktekening (zelf gemaakt) stond dat dat tandwiel er andersom in moest, dat was dus mijn probleem, en aangezien dat tandwiel ook weer te maken heeft met nokjes van het volgende tandwiel liep hij vast boven zen 3, en die uitsparing zorgde voor die 1 mm verschil.. mijn probleem is nu opgelost dus.. en ik ga men blok weer verder in elkaar zz.. alleen moet ik morgen nog een keerring voor de secundaire as gaan halen omdat ik die nu net gemold heb :( maarja, dat is de duurt ook niet he... heb gister wel al weer 2 nieuwe krukaslagers gehaald, die erin zaten hadden 0 meter gelopen maarja, dat is het probleem als je je blok weer moet splitsen he....

ik hoop dat je iets aan mijn probleem hebt, misschien is het bij jou ongeveer het zelfde, lijkt me stug dat het schakelen belemmerd wordt door je neutraalschakelaar-pinnetje...

succes iig


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved