Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Buitenboordmotor Tuning' (ID 25561).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 19-1-2005 14:28.

Nouwja niet echt een kruis...
bij een cross scavenged cylinder bevinden de spoelpoorten zich recht tegenover de uitlaatpoort(en) Daardoor is er een schotje nodig op de zuiger zodat je het mengsel niet direct je uitlaatpoort in blaast.

Dit komt veel voor bij buitenboord motoren en is bedacht door Sir Dugald Clerk... het type zuiger die je hier zit is afgeleid van het model van Scott motoren (begin 1900).
In zn hoge toerengebied zijn deze motoren niet erg sterk, onderin juist wel.

Voordeel is verder dat ze goedkoper te produceren zijn

Geen andere zuigers in stoppen, anders loopt het dus kut
En wat betreft de uitlaat... deze zal minder effect hebben, door de rare zuigervorm, op je cilindervulling.. maar blijft wel belangrijk imho.. Ik zou hem naar voren maken zodat je uilaat niet in het water kan komen...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved