Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Buitenboordmotor Tuning' (ID 25561).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 19-1-2005 12:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

Ik wil binnenkort ff lekker gaan klooien met een van me buitenboordmotor's, zodra me RS de deur uit is.

De zuigers;
afbeelding

het lijkt mij dat die rare bobbel er op zit om het brandstofmengsel binnen te houden (eenigzinds).

In mijn redenatie : als je er dan een expansie pijp achter hangt,kan je er "normale" zuigers in gooien, en duz ook alle "tune formules" er op los laten .

De tegendruk van een uitlaat in een buitenboordmotor wordt gemaakt door het water dat in het staartstuk staat, en een klein beeetje door de vorm.

afbeelding
afbeelding

heeft dit nou echt nut bij een tweetakt? een megafoon-uitlaat.

ik d8 zelf aan een expansie pijp te fabriceren .

ik denk dat ik een oude 6pk neem , 2 cilinder die ongeveer 120cc per cilinder .


Leuk he, cross scavenged-cylinders

Die uitlaten snap ik alleen nog niet...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved