Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Buitenboordmotor Tuning' (ID 25561).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 19-1-2005 11:51.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

je gaat dan ook wel moeten zorgen voor een goed ontwerp van je cillinderkop ...
heeft je cillinder geen bijzondere vorm van spoelers ? welke carburator staat daarop ? is deze moter membraam gestuurdt ? spoelers aanpassen . ikzelf zou eventueel zorgen dat de volledige expansie ONDER WATER HANGT EN JE tailpipe net boven water uitkomt anders zou water wel eens kunnen zorgen voor een andere werking van je uitlaat en dus met de door ons bekende fomule's onberekenbaar worden . ik herinner mij trouwens wel een rg500 die met watergekoelde expasie's reed en die kerel haalde 150 ACHTERWIEL PK'S dus dat ging wel hard ! dus zou koeling van je expansie's zeker interesant zijn !

Toch niet, vrijwel alle formules zijn gebasseerd op temperatuur---> gassnelheid. En ik denk zomaar dat daar iets wat verandering in komt als je je uitlaat in het water pleurt.
Dit is bv ook de reden waarom je weleens ingetapete voorbochten ziet bij sprints, gaat temp omhoog en komt werkgebied van uitlaat hoger te liggen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved