Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp '380 schokbrekers MT' (ID 25364).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 12-1-2005 10:14.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

[...]


Als je op een perfect vlakke baan zou rijden, heb je absoluut geen schokbrekers nodig omdat er geen schokken zijn. Dan heb je de beste wegligging aangezien je chassis perfect in lijn blijft over de weg.

In praktijk kun je idd niet zonder veren maar over het algemeen geld echt wel dat je met kortere en hardere veren een betere wegligging hebt dan met lange en/of zachte. ( Ik heb het nu wel over de gewone asfaltwegen en geen rommelbaantjes of crossparcours ).

Snelle sportwagens "plakken" ook tegen de grond. Een NSR ofzo moet je ook echt niet ophogen want dan krijg je een kutwegligging.

GP-motoren hebben ook een kei-harde vering voor hun wegligging. 2cm erbij doen en ze kunnen het in zo'n bochten ook wel vergeten hoor.


En dan komt er een bocht..... en ga je knetterhard op je plaat omdat je wielen gaan zoeken... Zou zeggen: lees es een boek over wegligging, misschien steek je er wat van op.

Edit: Ophogen heeft trowuens wel negatief effect op je wegligging, bochten gaan wat moeilijker, langere draaicirkel enz. Maar nix ernstigs, blijft zeker goed rijdbaar...

Edit 2: Was bijna de torsiekrachten vergeten.... je chassis kan NOOIT in een perfecte lijn boven het wegdek blijven, omdat er krachten op werken, van motor, rijwind, besturing etc. die torsie veroorzaken, en je chassis dus buigen (ja je chassis veert ook) en dan zou je dus met je wielen loskomen etc.


Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 12-1-2005 10:18


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved