Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Levensduur Doppler' (ID 25224).
De reply is geschreven door Joostvdw (UserID 2433) op 7-1-2005 12:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerberthus
hmm, maar ik rij nu ook echt hard vindik met mijn 12mm en 50standaard..
en k heb net op derbi forum zitte lezen.. en de airsal/eurkit 50 lijkt me best leuk cilindertje dan.... en k ben er ook al uit dat het GEEN gietijzer word.
waarom perse geen gietijzer?
een cilinder is op een gegeven moment gewoon versleten, hoe je et ook wend of keert, een gietijzeren kan je dan echter honen en nieuwe zuiger en dan istie weer zo goed als nieuw
een chroom/nica wand slijt wel 10x minder, maar als je 1x iets fout doet (vast/warmloper) kan je hem niet honen of repareren en een nieuwe zuiger heeft dan ook geen nut.
daarom zou ik altijd voor giet gaan, oke, ze zijn (zeggen ze) wat laagtoeriger en maybe wel minder snel warm enzo, maar ik vind het een extra veiligheid geven.
ik had btw een zeta (das chroomwand) en die had ik na 10000km op gereden, een gietijzeren rijd je mss op na 5000km maar dan heb je pas 1ste overmaat...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved