Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'iemand een id? need more power' (ID 3995).
De reply is geschreven door B3AST (UserID 57) op 25-5-2002?19:32.

Nouw kijk je cylinderkop is een bepaalde vorm, hij loopt zegmaar naar binnen zo, en als je er een stuk afhaalt, dan haal snijdt je eigenlijk de verbrandingsruimte doormidden, een aangezien die vanaf de bougie naar buiten loopt tot een mm of 39 (de boring van een 50cc cyl voor jou blok) krijgt de cylinderkop dus dan een verbrandingskamertje met een kleinere diameter.

en dat heeft een paar nadelen, want niet alleen de vorm is belangrijk voor een betere verbranding, maar als de verbrandingskamer dus zegmaar vanaf de cylindewand het eerste stuk horizontaal is, dan kan het zijn dat je zuiger hem gaat neuken omdat die een beetje bol is van boven.

De squish is de afstand langs de cylinderwand vanaf je zuiger als ie op TDC is totaan je cylinderkop.
dus wat er dus eigenlijk gebeurd is dat de zuiger het mengsel duwt in een ruimte die bestaat uit de inhoud van je verbrandingskamer + het opp. van de doorsnee van je cyl * de hoogte van de squish. (als je de bolling van de zuiger even voor lief neemt.)
Als deze afstand dus kleiner wordt, verbeter je je compressie aanzienlijk omdat het mengsel gewoon in een kleinere ruimte gecomprest wordt. en dat resulteerd weer in een krachtigere verbranding.
De squish afstand is bij een NSR vaak aanzienelijk groter dan bij luchtgekoelde Honda's omdat bij de watergekoelde cylinders van die ontzettend lomp dikke koppakkingen gebruikt worden. Dus als je een o-ring in je cylinder of kop laat vrezen, en de rest met vloeibaar dicht smeert, ben je al een heel stuk verder van huis..

wat het kost om dat te laten doen weet ik eigenlijk niet, ik moet het zelf ook nog laten doen dus tsjah...

ik hoop dat je er wat aan hebt

EDIT: typefoutje

[This message is edited by B3AST on 25-5-2002 19:43]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved