Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'MTX200R' (ID 24872).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 2-1-2005 13:43.

Ik snap echt niet wat er moeilijk om gedaan wordt dat die MTX200 40pk's heeft.
Er is namelijk ook een 180 Polini te koop, maar die gaat toch ook harder dan een originele 200cilinder?
Oja, het grootste deel van de de demping vind plaats in de uitlaat, onsteking en carburateur. Je zou het geluid eens van een een originele 200R moeten horen dan geloof je mijn wel.
Wanneer je alleen de uitlaat vervangt zul je inderdaad maar een paar pk'tjes winnen. In combinatie met een paar andere veranderinge zul je veel meer vermogenswinst uit de uitlaat halen. Kortom, je vervangt de carburateur (origineel 26mm) door een groter exemplaar. Nog een paar aanpassingkjes aan de onsteking (die, naar ik meen, op de 9000 toeren is begrenst) en hoppa, 40pk is mogelijk.
De cilinder hoeft overigens volgens mij niet veel aan te gebeuren; de spoelpoorten lijken mij groot genoeg. Alleen aan de timing van de poorten zou nog het 1 en het ander aan verandert kunne worde. Het is dus niet geheel onmogelijk om er 40pk uit te halen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved