Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Wat brengt dit op?' (ID 3832).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 17-5-2002?13:22.
Quote:
Nee joh, een kerel als Mans Engel die al jaaaaaaaaaaaaren crossmotoren repareert die kan er niks van en hij is een vette stuntel, vast wel.
En ik weet heus wel dat je bij een crossmotor niet zomaar een hens aan die kickstarter kan geven omdat je dan de lucht in wordt gekatapulteerd omdat je zo'n vette terugslag hebt van die kickstarter.
En een CR500 is idd zwaar om aan te trappen, bij Henk Pel staat een omgebouwde CR SuperMotard met CR500 blok, de vorige eigenaar trapte hem ff verkeerd aan: scheenbeen doormidden >> open botbreuk en de kickstarter totaal aan gort, zelfs de as was afgebroken dacht ik.
Als die zuige maar op het goede punt staat dan hoef je je nergens zorgen over te maken.
Maar hoe zat het ook alweer, of 250cc of 25 kw toch?
Zou dat dan niet betekenen dat je een 250cc tot zeg 40kw ofsow kan tunen zonder dat je er een zwaar rijbewijs voor nodig hebt?
En nogmaals; racers boeien mij totaal niet, en ik wil niet zo'n ding omdat je te weinig ervaring hebt om op zo'n ding te stappen en meteen 180 te kunnen gaan scheuren zodat je bij de 1e de beste rare situatie op je bek ligt onder de wielen van een bus oid.
250 cc 4takt met 40 kw??
500 cc 2takt rijd ook bijna niemand meer op omdat ze gewoon niet gebruiks vriendelijk zijn ,maar als je weet hoe je ze moet starten en ze zijn goed dan lukt het best wel maar je moet niet lomp gaan stampen want dan schiet je zo van kickstarter af.
trouwens zo'n 250 cc trap je zo aan, en 50 pk en dan getuned stelt niet veel voor.kickstarter kapot getrapt???? Je moet met beleid starten en niet als een boer op dat ding gaan stampen want dan trap je alles kapot
Na diverse ,,Tuningaanpassingen??aan; cilinder/carburateur/powervalve/cilinderkop/V.FORGE/en een HGS nieuw type 2001 uitlaat,hebben we de motor weer getest. Test no.CR724 is een accelleratie test, nodig voor het juist afstellen van de motor(hier maken we er een tiental van) en test no.CR726 is een stappentest deze geeft het vermogen aan wat we op de baan kunnen brengen. Middels de reeds eerder genoemde aanpassingen hebben we een max.vermogen bereikt van 55,9 PK en een aanmerkelijk beter koppel over een groter toerengebied,ook de deuk welke onstaat door het te lang dichtblijven van de powervalve en onregelmatig openen, is nu geheel weg.
Met de stappentest CR726 komem we op 58 PK en een koppel van 46 Nm.Dit is wat we noemen het vermogen wat we op de baan kunnen brengen.Tijdens een dergelijke test komt de motor op de goede werktemperatuur en krijgen we een goed verbranding met dito vermogen.
[URL[t]]http://www.he-ja.nl/[/t]http://www.he-ja.nl/[/URL]
[URL[t]]http://www.he-ja.nl/images/Honda/CR250-01%20std+tuning.gif[/t]vermogensgrafiek 250cc[/URL]
[This message is edited by rudy on 17-5-2002 13:36]