Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Meter voor zuiniger rijden?' (ID 24708).
De reply is geschreven door JCG (UserID 4039) op 17-12-2004 12:10.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA
[...]
Je kan hem op de brandstof leiding aansluiten alleen dan rij je niet erg zuinig. De brandstof pomp bouwt namelijk een constante druk op en wat niet wordt ingespoten verdwijnt weer terug in de tank. Je meet dus veels te veel benzine.
Die dingen zaten vroeger trouwens ook op amerikanen en die hebben allemaal een carb.
Het werkt volges mij via het inlaat systeem. Hij meet daar de onderdruk. Wanneer jij de gasplep helemaal open gooit verandert die heel erg en daar reageert dat ding op.
ik had het onder een brommer die gewoon een carb heeft.
Maar is het dan niet handiger om de het benzine verbruik via je ECU te weten te komen, die bepaalt hoeveel benzine er in gespuiten word. En de afgelegende uit je kilometer teller. Want veel auto heeft een digitaal kilometerteller het word dan alleen op een leuk klokje weer gegeven.
Of je gebruikt 2 flowmeters eentje die de benzine je injectors meet en en eentje die de benzine meet die terug naar je tank gaat met, het verschil heb je dus verstookt.
Het microprocessor bordje van mij een 8 ingangen dus ruimte zat. Maat de goede goedste flowmeter die ik kan vinden die aardig precies is kost rond de 22 euro.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved