Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'veranderen setup voor powerfilter?' (ID 24184).
De reply is geschreven door gonzales (UserID 1822) op 22-11-2004 22:50.

normaal heb je teoname van sproeier met goede powerfilter bij honda van afhankelijk als het een mtx-mbx of nsr is van tussen de 10en 20% in sproeiermaat .....dus spoeier 100 wordt meestal rond de spoeier 110a115 hoeveel heb je nu ? 80 ofzo ?dan moet je op 90ofzo rekenen . eerst goede sproeiermaat zoeken . tijdens het zoeken van sproeiermaat ga je de gasnaald in middelste stand zetten en om te beginnen reken je voor powerfilter op luchtschroef volledig dicht en dan 1.5 toer open . dit is om het afstellen te vergemakkelijken . wat ik zeg is niet de GOEDE afstelling ze heeft enkel een idee in welke richting te denken . na de goede spoeiermaat te hebben gevonden moet je je gasnaald afstellen . proefgewijs heeft meestal beste idee hoe ze moet staan : gewoon in stand zetten waarin ze het beste doet . na afstellen moet je bougi de kleur hebben van capucino koffie . koffie met melk dus .... als je heel erg veel olie gebruikt mag je een iets donkerder bougibeeld hebben . slaat je bougi gespikkeldt grijs uit . dan is je spoeier te klein . nog een sympthoom van een te kleine spoeier is dat je met de choke aan beter presteerdt . zelfs wanneer moter warm is . als je bougi zwart is . roetaanslag is je spoeier te groot . sympthoon hiervan is dat je brommer extreem hard wegvalt als je choke uitzet . vaak kan je je brommer starten zonder shoke zelfs als hij koud is ... als je te arm rijdt zijn de gevolgen groots . je brommer krijgt te weinig benzine . hou er rekening mee dat bij 2takt olie en benzine bij elkaar zijn . daardoor hebje ook te weinig olie en te weinig smering . ook is wat men ook verteldt . benzine die langs je zuiger loopt en langs je carter de grootste koeler is voor je moterblok . nee niet de kvs . die koelt je cillinder van buitenaf . enkel benzine is in staat om je blok intern te koelen . niet enkel zorgt benzine voor de ontploffing maar ook voor de koeling . ga dus nooit of te nimmer te arm- te kleine sproeier rijden . dit kan resulteren in een warmloper of vastnaaier . lever een te grote sproeier dan een te kleine . iets grotere spoeier kan tijdens inrijden zorgen voor lagere bedrijfstemperatuur . dit is dereden waarom velen onder ons met een te grote spoeier hun cillinderkit gaan inrijden . als je een brommer begrensdt is een iets te rijke afstelling ook een must ! fuck das een lange tekst ! denk dat iedereen er wel volledig mee akkoord gaat zoniet reageer erop aub . leer ook graag bij is net de functie van forum

Dit bericht is ge-edit door gonzales op 22-11-2004 22:53


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved