Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'waarom geen +500cc 2takt?' (ID 23948).
De reply is geschreven door miessie (UserID 2592) op 13-11-2004 20:14.

als je nu eens zou kijken op internet zou je kunnen vinden wat de voor en nadelen zijn van 2 takt.

Een 2takt levert bij gelijke cilinderinhoud in theorie meer vermogen als een 4 takt. Dit om de eenvoudige reden dat er bij iedere slag een ontsteking plaatsvindt. Bij 4 takt vindt er slechts iedere 2 slagen een ontsteking plaats.

Nadeel van 2takt is de hogere slijtage door slechtere smering, vervuiling en verbruik. Het is gewoonweg niet echt rendabel.

Op www.howstuffworks kun je een heleboel te weten komen over dit soort dingen. Ik kan het inmiddels allemaal dromen 2takt 4takt en diesel. Zeer interessant om je eens in te verdiepen. Kijk voor de aardigheid ook eens bij de rotatiemotoren. Ook dingen als nokassen het v-tec systeem wat honda gebruikt in de crx en dergelijken..(ga stoppen, kan nog uren lullen/tikken) Zeer interessant.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved