Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Mijn grafiek' (ID 3684).
De reply is geschreven door MBX OWNER (UserID 48) op 30-4-2002?23:55.

Ja dat was ik, NRG met wit/blauwe kappen.

Kut zooi, net heel verhaal getypt, alles weg.

Maarja ff opnieuw:

Op aanraden van Symen weer is ff wezen kijken na een half jaar hier op het forum.

Ben vanmiddag dus naar Klaaswaal geweest naar scooter meeting, was wel geinig.

Was dus ook een vermogens bank aanwezig en heb daar dus 16,1 pk gescoord

Dit is gedaan met een MHR 8184 uit het jaar 1998 als pompend hart die door mijzelf getuned is.
Deze zit gemonteerd op een geheel std carter, waarin een std krukas zit gemonteerd die een zwaar leven achter de rug heeft en de bougie krijgt z'n vonkies via een std ontsteking.
Verder wordt het mengsel aangezogen via een std membraan die door mijzelf gemodificeerd is en een zelf gemaakt spruitstuk.
De cilinder is overigens mild getuned door mij vanwege de std krukas die in het blok aanwezig is.
Verder wordt er uitgeademd via een Polini Evo pijp waarvan veel mensen beweren dat tie slecht is (h? NSR-II???) daar ik deze mening niet deel.
anders had ik ook geen 16+ pk's gehaald.

Maar goed, k had 2 runs gemaakt.
1e run had ik totaal onafgesteld 14,1 pk, daar mijn scooter pas maandag een beetje reed. Zaterdag nog met Rens membraanplaatjes wezenregelen bij Michiel TSX!! Ik had dus geen tijd gehad hem af te stellen.

Bij de bank vond die gozer het al en hele prestatie om met std ontsteking 14,1 pk te halen.

Maar ik zou mezelf niet zijn als ik aan de hand van de eerste run niet ff aan wat schroefies ging gedraaien en weer op de bank ermee.
Na deze run geloofde ze het gewoon bijna nie om 16,1 pk te halen met std ontsteking etc.

Ik was dan ook zeer tevreden.

Dit was echter een tussen oplossing, aangezien ik een echtee Polini Evo man ben.

Probleem is dat mijn tuned Evo carters uit elkaar lagen en ik geen tijd en geld had om dit perfect te maken.
Toen heb ik besloten om de trouwe standaard cilinder te demonteren en mijn trouwe ouwe std blok weer ff uit z'n pensioen te halen om hem weer ff flink op z'n klote te geven met de tuned MHR.

Zoals je hieruit kunt afleiden zal er over een tijdje een door mezelf vet getunede Evo cilinder onderhangen met tuned carter, binnenrotor en eventueel een zelf gemaakte uitlaat.
Maar dat komt tzt wel weer.

Overigens heb ik heel wat bewondering gehad over m'n luchtfilter

Hier in ieder geval de grafiek:




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved