Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Op weg' (ID 23690).
De reply is geschreven door mb-cruisefather.nl (UserID 4027) op 4-11-2004 17:47.
Op de weg rijdt het op zich wel lekker, alleen soms slecht aangegeven waar het wel en niet mag.
Met 30 op de weg is vragen om dood gaan, met 50 is het irritante bumperklevers en rond de 60 kun je wel aardig mee komen.
Maar het is wel nodig dat je ff wat over hebt voor gebruikelijke oelewappers die je niet zien en waar je of hardt voor moet remmen of, veel gas voor moet geven.
Ligt aan de situatie dan.
Dit is trouwens exact hetzelfde als wat motorrijders te horen krijgen op hun lessen.
Altijd blijven uitkijken en je snelheid durven gebruiken als het echt nodig is.
Het is wel de moeite waard om hierbij te vermelden dat brommers nog minder opvallen en nu dus ook grotendeels op dezelfde wegen met deze problemen rijden.
Met een ori brom is het niet slim, en kan je wachten op een ongeluk.
Ik vraag me af of ze in den Haag echt zo naief zijn, of dat ze het gewoon niet willen weten.
Tlijkt me een soort schoolmentaliteit, doen alles om het je moeilijk te maken en je dwars te zitten.
Ergens plezier aan hebben, liever niet.
Het verschil is alleen dat het op een school moet om niveau te houden en op de weg je op die manier doden gaat veroorzaken
Kzou graag de mensen die hierover gaan eens uitnodigen om op een orginele standaart brommer te gaan zitten en een rondje te rijden door een drukke plaats heen.
Wel compleet volgens de regels natuurlijk.
Ik denk dat ik weet wat de reacties zullen zijn.
Men draait eromheen en houdt het van zich af, politici lijken daar erg goed in te zijn.
Dingen waar mensen plezier in hebben zijn niet belangerijk en hebben we liever niet.
Dit geld ook voor het motorrijden waar de meeste politici die ik ken met een schuin oog naar kijken.
"Veelste gevaarlijk en liever niet, maar we kunnen het helaas niet helemaal verbieden, want dan krijgen we echt problemen."
En dan kun je vragen om het waarom van bepaalde rare manieren waarop ze het regelen en dan krijg je meestal semi-wetenschappelijk onderbouwde antwoorden.
Soms volstrekte onwaarheden en daar zie je er al genoeg van in veel te irritante reclames.
Er is een probleem: het veelste grote percentage ongelukken waar scooters (veel meer dan brommers) in betrokken zijn, tegen het kleine percentage die deze groep vertegenwoordigt op de weg.
Men faalt alleen hopeloos in de regelingen die ze treffen om het te beperken.
Als iets je verboden wordt zal je het doen en dus voer je je ding op.
Dit heeft ook te maken met de belachelijk lage snelheden die je legaal mag rijden, welke bijna als een beledeging van je kunnen kunnen worden opgevat en absoluut gevaarlijk zijn.
Als ze de snelheden van auto's en brommer compleet gelijk zouden trekken met een daarbij behorende verhoging van de constructiesnelheid zou je een heel stuk minder mensen hebben die de brommer opvoeren naar belachelijk hoge snelheden.
Je hebt dan wel een keuring nodig die bepaald of jouw brommer tegen deze snelheden kan.
Er komen toch keuringen en dus de ideale kans.
Maar een nadeel is dat wij het leuk vinden en dus zal het nooit ingevoerd worden, hoeveel voordelen ook.
Enige oplossing is dan verhuizen naar een land waar er nog realistische mensen het roer in handen hebben.
Je krijgt soms het idee dat de mensen in onze regering niet zo slim zijn als dat ze zelf denken.
Dit is misschien wat overdreven, en je mag niet generaliseren..., maar soms krijg je bepaalde indrukken.
Mensen moeten eens realiseren dat regeren niet alleen om aandacht vragen en populair zijn draait, weer geld dat je niet mag generaliseren.
Zo, veelste groot stuk tekst, liep een beetje uit het handje, maar ik moest wat kwijt..
Misschien leuk om de link met deze materie naar degene te sturen die hier wat over te zeggen heeft?
Tis altijd leuk om te weten wat degene die in de praktijk met jou verzinsels moeten omgaan denken...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved