Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Vlinderpoort cil' (ID 3623).
De reply is geschreven door jca (UserID 164) op 25-4-02?17:46.

Gietijzer lassen is zwaar klote!!!
Je krijgt altijd hardingsverschijnselen, en naast de las gaat zo'n schotje scheuren. Je hebt ook het probleem met een vlinderpoortcilinder dat het tussenschot thermisch het zwaarst belaste onderdeel is.
Vloeibaar alu is geen oplossing, dat smelt bij 500 graden ofzo, en de uitlaatpoort wordt heter.
Een tussenschotje in een alu cilinder lassen zou kunnen, alleen zijn de meeste cilinders van een een of andere kutlegering gemaakt, die wel goedkoop is, goed warmte geleid en gemakkelijk te gieten is, maar net zo slecht als gietijzer te lassen is.
Ik zou zelf kiezen voor een oude 70cc waarvan de wand toch al versleten was, uitdraaien, zelf een cilinder bus van chroomnikkelstaal draaien, Dan kun je zelf de poorten maken, de hoogte en de hoeken zijn dan veel beter te richten.
Maar dan is het slimmer om gelijk een W poort te maken ipv een vlinderpoort.
Hieronder nog ff een picje van een cilinderbus van een Kawasaki KX50 40mm
[IMG]http://www.endoria.net/upload/index.php/2378634594[IMG]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved