Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'slijtvastbaarheid zuiger?' (ID 23325).
De reply is geschreven door de_koen (UserID 786) op 24-10-2004 19:09.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


heel interessant, maar dat snap ik ook wel
het ging mij meer om de vergelijking dat het niet perse nodig is dat er heeel veel slijtage op het odp en bdp is.

dat het 4t is doet niet ter zake, ook niet dat het zoveel zuigerveren heeft,
Zuigersnelheid word enkel maar hoger door die lange slag, en een mbx80 draait standaard ook vrijwel geen toeren.

dat het beter smeert, lijkt me duidelijk, en dat is nou juist een heel zwak punt van de 2slag motor.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 24-10-2004 16:11


zuigersnelheid hoeft niet hoog te zijn, alsie maar 3k rpm maakt als top. Zit bij gemiddelde vrachtwagen rond de 10m/s dacht ik overigens.

je hebt overigens wel gelijk met je "vrijwel" niet, maar dat valt vrij te interpreteren eh... hij raakt hem zoizo, en daar gaat het over.

dacht overingens dat lagersmering een groter minpunt was bij de 2takt, dan de cilindersmering.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved